وکیل تعهدات قراردادی در مشهد | 09155129243

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد | ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳

بازدیدها : 399 بازدید
۵
(۱)

برای مشاوره با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد با شماره ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ تماس بگیرید.

گروه وکلای عدالتجو اماده است تا بهترین مشاوره را به شما ارایه دهند و وکیل تعهدات قراردادی در مشهد برای پیگیری پرونده شما اماده خدمت هستند.

ویدئوی معاملات و قراردادها از بیان شیوای وکیل پایه یک دادگستری عباس شیروی

 

شرح یک پرونده : تعهد قراردادی در اجاره 

رأی دادگاه :

در این پرونده آقای سیدح. د با طرح دعوی به طرفیت آقایان ع  و ع  و ع . گ. خواستار الزام خواندگان به انجام تعهد مندرج در اجاره نامه مورخه ۷۲/ ۳ / ۲۵. تنظیمی بین خود و مرحوم حاج م. گ پدر خواندگان گردید. در این اجاره نامه آمده که در صورت تعریض خیابان امام رضا موجر متعهد شده است. پشت سر مغازه موجر مغازه ای با ابعاد ۳/ ۵ متر در ۷ متر برابر نقشه شهرداری ساخته تحویل مستأجر نماید. در مقابل مستأجر تعهد نموده که هزینه یک باب مغازه را برابر کارشناسی شهرداری به موجر بپردازد.

خواندگان اول و دوم طی لایحه دفاعیه خود اظهار داشتند. در مورد تعهد مورث مبنی بر احداث مغازه و تحویل آن به خواهان منوط به پرداخت حقوق موجر است. خوانده ردیف ۳ (علی اکبر) در لايحه تقدیمی بیان داشته هنگام خرید مغازه توسط خواهان از پدرش نامبرده اطلاعی نداشته حتى ذیل فروشنامه نیز به امضأ او نرسیده است. ضمنا چون عرصه مغازه ها به چهار قطعه تقسیم گردید و خواهان باید با قطعه یک متعلق به برادرش ع . گ که هم سامان اوست به توافق برسد .

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

ادامه شرح پرونده

خوانده چهارم نیز مطالبی تحت عنوان تقسیم قطعات بین چهار برادر و اینکه خواهان بایستی باع .گ به توافق برسد. و اینکه خواهان با حيله مغازه را از پدرش گرفته و موضوع ارتباطی به او (ع) ندارد عنوان نمود. دادگاه اولا ادعای خوانده ردیف ۳ و ایراد او به اینکه به لحاظ امضا نکردن ذیل اجاره نامه – دعوی ارتباطی به او ندارد و اظهارات دیگر خواندگان با اینکه چون ملک تقسیم شده. و خواهان هم سامان با حصه ع. گ است بایستی با او کنار بیاید. به دلائل آتی موجه به نظر نمیرسد.

ثانيا نظر به اینکه مورث خواندگان در قرارداد تنظیمی با خواهان تعهد به احداث من پشت سر مغازه تخریب شده. و تحویل آن به خواهان نموده و با فوت موجر برابر مفاد ماده ۲۱۹ قانون مدنی این تعهد و تکلیف بر عهده وراث اوست. و عدم امضا بعضی از وارد تكليف وراث و جانشینان متعاملين را از جهت انجام تعهد ساقط نمی کند. و اصولا بافوت شخص ، تعهدات او قهرا بر عهده وراث اوست. ضمن اینکه خواندگان اول و دوم اظهار داشتند. به شرط پرداخت حقوق موجرین از طرف مستأجر برای تحویل مغازه آمادگی دارند.

رای دادگاه

لذا با توجه به مستند ادعا و مفاد لوایح طرفین و مندرجات صورتجلسه تنظیمی در شهرداری و مفاد نامه های شهرداری دعوی خواهان وارد تشخیص داده شده. مستندا به مواد ۱۰ و ۲۱۹ و به بعد قانون مدنی حکم با الزام خواندگان با انجام تعهد موضوع تنظیمی بین خواهان و مورث خواندگان مبنی بر احداث اجاره نامه مورخه ۷۲/ ۳ / ۲۵ و تحویل مغازه به خواهان صادر می گردد. بدیهی است در ازای تعهد خواندگان به شرح مذکور خواهان نیز مؤظف به پرداخت هزینه های مندرج در قرار داد به خواندگان می باشد. حکم صادره حضوری بوده ظرف بیست روز قابل تجدید نظر خواهی در استان است.

رئیس شعبه هفتم دادگاه عمومی آمل

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد
وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

وکیل در مشهد

دادنامه فوق مورد تجدید نظر خواهی قرار گرفته و طی دادنامه شماره : ۱۱۶۵ شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران تأیید شد

مشاوره حقوقی با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد کمک زیادی در موفقیت شما خواهد نمود

تماس مستقیم با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶ و ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ 

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری 

شرح یک پرونده – ۲ : تعهد و تسلیم مبیع 

رأی دادگاه :

در این پرونده شرکت کشت و صنعت مهاباد به مدیریت عاملی آقای ج . و با وکالت آقای ک ل با طرح دعوی به طرفیت شرکت زربال آمل الزام شرکت خوانده را با انجام تعهد و تسليم مبيع سالم خواستار گردید. و ضمن دادخواست توضیح داده که خواهان مقدار ۵۰۰ تن ذرت کانادائی از شرکت خوانده خریداری نمود و چون مبيع حسب نظر کارشناس فاسد بوده محکومیت خوانده را به شرح خواسته درخواست دارند. دادگاه با عنایت به مجموع محتویات پرونده و نظر به لایحه دفاعیه مشروح و مفصل و مستدل و مستند شرکت خوانده که به شماره ۵۹۱- ۷۸/ ۴ / ۲۲. ثبت دفتر دادگاه گردیده.

وعلى رغم مستندات دادخواست نظر به اینکه از ناحیه شرکت خواهان دلیل مستند و مستدلی بر وقوع بیع بین ۲ شرکت (خواهان و خوانده ). و یا قراردادی که صراحتا حکایت از وقوع بیع داشته باشد ارائه نگردیده و صرف بارنامه های ابرازی کافی برای اثبات ادعا نمی باشد.

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

گروه وکلای توانا

ادامه رای

خصوصا اینکه حسب مستندات ابرازی توسط شرکت خوانده به نظر می رسد. که طرف معامله شرکت خوانده آقای م.ح بوده به ویژه آنکه ثمن معامله که یکی از ۲ رکن اصلی بیع می باشد. از حساب شخصی نامبرده و به صورت صدور چک توسط وی پرداخت گردیده. و در صورتیکه مشارالیه به نمایندگی از طرف شرکت خواهان اقدام به معامله مذکور نموده اصولا می بایستی ثمن معامله توسط شرکت خواهان پرداخت می شد. نه از حساب شخصی نامبرده و پرداخت ثمن معامله توسط شخصی از حساب شخصی او برای معامله ای که به نمایندگی دیگری انجام داده. منطقی و معقول به نظر نمی رسد. بنا به مراتب فوق و اینکه تعهدی از طرف شرکت خوانده نسبت به شرکت خواهان احراز نگردیده. درخواست الزام شرکت خوانده موجه به نظر نمی رسد.

رای دادگاه

لذا دعوی مطروحه به لحاظ عدم احراز وقوع بیع و تعهد بين طرفين غير ثابت تشخیص داده شده. مستندا به مواد ۳۵۶ آئین دادرسی مدنی و ۱۲۵۷ قانون مدنی ضمن رفع اثر از قرار تأمین خواسته صادره محکوم به رد و بطلان اعلام می گردد. رأی صادره حضوری بوده ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی در دیوانعالی کشور است.

– رئیس شعبه هفتم دادگاه عمومی آمل

وکیل تعهدات قراردادی در مشهد
وکیل تعهدات قراردادی در مشهد

مشاوره حقوقی با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد کمک زیادی در موفقیت شما خواهد نمود

امکان مشاوره حقوقی با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد هم حضوری و هم تلفنی وجود دارد

مشاوره تلفنی با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد رایگان است  وکیل خوب در مشهد

تماس مستقیم با وکیل تعهدات قراردادی در مشهد ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶ 

ورود به سایت بهترین مقالات حقوقی و کیفری 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =