بهترین وکیل وصول چک مشهد

بهترین وکیل وصول چک مشهد

بهترین وکیل وصول چک مشهد

بازدیدها : 270 بازدید
۵
(۱)

بهترین وکیل وصول چک مشهد

چک ضمانت

تماس با بهترین وکیل وصول چک مشهد با شماره تلفن های ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ و ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶

سوال مهم درباره چک

در پایان این بخش ، پاسخگویی به سؤالی مفید به نظر می رسد و آن این است که اگر کسی چکی را بابت. تضمین تخلیه مکان استیجاری داده باشد و دارنده چک ، قبل از موعد تخلیه ، مبادرت به ارائه چک به بانک نماید. آیا عمل او خیانت در امانت محسوب می شود ، و در نتیجه ، صادر کننده حق صدور دستور عدم پرداخت آن را دارد یا خیر ؟

ماده۱۳

به امانت گذاشتن چک

هر چند که در زمان حکومت ماده ۱۳ سابق ، که صدور چک بابت تضمین را ممنوع ساخته بود. در این مورد اختلاف نظر جدی بین حقوقدانان وجود داشت ، ليكن ، در حال حاضر و با تغيير ماده ۱۳، در صورت احراز « به امانت سپرده شدن » چک مورد بحث ، می توان ارائه کننده چک به بانک را خائن در امانت ، و یا حداقل ، شروع کننده به آن دانست. و در نتیجه، بعید نیست که علیرغم تصریح ماده ۱۴ به این که برای صدور دستور عدم پرداخت. چک باید در نتیجه جرایمی مثل خیانت در امانت تحصیل شده باشد. برای صادره کننده حق صدور دستور عدم پرداخت را قائل شد..

بهترین وکیل وصول چک مشهد

آرای دادگاهها را در سایت ثنا وکیل sanavakil.com مشاهده کنید

موضوع دیگر در چک – خیانت در امانت

به عبارت دیگر ، هر چند اصل تحصیل چک در اینجا ناشی از خیانت در امانت نبوده است. (که اساسا این امر کمتر رخ می دهد)همین که ارائه آن به بانک خیانت در امانت محسوب شود. حق صدور دستور در پرداخت برای صادر کننده یا ذینفع به وجود می آید.

چگونگی صدور دستور عدم پرداخت

دستور عدم پرداخت

دستور عدم پرداخت باید کتبی بوده و در آن، دستور دهنده به علت صدور دستور (یعنی یکی از موارد مذکور در ماده ۱۴) تصریح نموده باشد . در این صورت ، بانک پس از احراز هویت دستور دهنده. بدون اینکه هیچگونه حق یا وظیفه ای برای تحقیق در مورد صحت یا سقم ادعای دستور دهنده داشته باشد. از پرداخت وجه چک خود داری خواهد کرد . البته ، معمولا بانک ها به این وظیفه عمل نکرده. ودر صورت مواجه شدن با دستور عدم پرداخت ، صادر کننده را به بستن حساب خود دلالت می نمایند تا با مشکلات کمتری مواجه باشند .

با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل وصول چک مشهد میتوانید مشکلات حقوقی خود را حل کنید .

جهت مشاوره با بهترین وکیل وصول چک مشهد با شماره تلفن های ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ و ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶

بهترین وکیل وصول چک مشهد

ملاحظه آرای شعب دیوان عالی کشور در سایت گروه وکلای توانا vakil-tavana.com

وظيفة دستوردهنده – تبصره ۲ از ماده ۱۴ قانون صدور چک

مطابق تبصره ۲ ماده ۱۴، که در اصلاحات سال ۱۳۷۲ به « قانون صدور چک » اضافه شده است. صادر کننده موظف است ظرف مدت هفت روز از تاریخ صدور دستور عدم پرداخت به بانک ، گواهی تقدیم شکایت خود به مراجع قضایی را به بانک تسلیم کند.در غیر این صورت ، بانک، بنا به تقاضای دارنده چک ، وجه آن را به وی پرداخت خواهد کرد .این تبصره از این لحاظ که مدت مسدود ماندني وجه را در حساب معلوم کرده تغییر مطلوبی را در « قانون صدور چک » به وجود آورده است . بدیهی است. اگر در زمان اولین مراجعه دارنده به بانک ، مدت زمان یک هفته مذكور منقضی شده باشد ، بانک موظف به پرداختوجه چک به دارنده در همان زمان مراجعه خواهد بود . در مورد گواهی تقدیم شکایت .

بهترین وکیل وصول چک مشهد

وکیل خوب در مشهد

سؤال زیر از اداره حقوقی قوه قضائیه شده است :

گواهی تقدیم شکایت

سوال

سؤال: « آیا گواهی تقدیم شکایت ، مذکور در تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون صدور چک ، شامل شکواییه. حاوی مهر و امضا و دستور رسیدگی مقامات قضایی به مراجع انتظامی می شود. و صادر کننده چک یا ذینفع آن می تواند آن را به عنوان « گواهی تقدیم شکایت » به بانک ارائه نماید. یا اینکه گواهی مستقلی می بایست توسط مرجع قضایی در این مورد صادر گردد؟ »

پاسخ

نظریه مشورتی

اداره حقوقی، طی یک نظریه مشورتی، به این سئوال اینگونه پاسخ داده است .: شکایتی که صادر کننده چک یا ذینفع دراجرای تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون صدور چک به مقامات قضایی تسلیم می نماید . و مقامات مذکور ضمن صدور دستور در ذیل شکوائیه آن را ممهور به مهر و امضا نموده و به مراجع انتظامی ارسال می دارند. گواهی تقدیم شکایت محسوب نمی شود. و شاکی نمی تواند آن را به عنوان گواهی تقدیم شکایت به بانک ارائه نماید . بلکه شاکی مکلف است گواهی مستقلی در خصوص مورد از مرجع قضایی ممهور به مهر و امضا و با شماره و تاریخ اخذ و آن را به عنوان گواهی تقدیم شکایت به بانک محال عليه تسلیم نماید.»

بهترین وکیل وصول چک مشهد

بهترین وکیل در مشهد

تعقیب کیفری

حق دارنده برای تعقیب کیفری دستور دهنده

دارنده چک می تواند علیه دستور دهنده (اعم از این که دستور دهنده خود شخص صادر کننده یا دیگری باشد) شکایت نماید.در صورتی که صحت ادعای دستور دهنده ثابت شود. وی از مسؤولیت کیفری مبری خواهد بود . اما هرگاه خلاف ادعای دستور دهنده ثابت گردد. وی ، علاوه بر مجازات جرم صدور چک پرداخت نشدنی ، به پرداخت کلیه خسارات وارده بهدارنده محکوم خواهد شد.  به نظر می رسد که این «کلی گویی»  قانونگذار موجب ناهماهنگی در آرای صادره گردد . و بهتر بود که قانونگذار در اینجا حداقل و حداکثر خسارت را نسبت به مبلغ چک مشخص می کرد.

بهترین وکیل وصول چک مشهد

وکیل چک کیفری در مشهد

قوی ترین وکیل در مشهد

حمایت از دارنده چک

قانون صدور چک

در ضمن، برای حمایت از حقوق دارنده چک ، که هدف اصلی « قانون صدور چک است ». قانونگذار در قسمت اخیر تبصره ۱ ماده ۱۴، بانک محال علیه را مکلف کرده است. که ، در صورت صدور دستور عدم پرداخت ، وجه چک را تا تعیین تکلیف آن در مرجع رسیدگی یا انصراف دستور دهنده در حساب مسدودی نگهداری نماید . تا ، در صورت اثبات خلاف واقع بودن ادعای دستوردهنده ، دارنده با مشکلی از جهت نقد کردن چک خود مواجه نگردد.

نظریه مشورتی اداره حقوقی

نظریه ۷/۱۰۵۸ – ۱۳۸۳/۲/۲۶ ا.ح.ق: در صورتی که بانک های خصوصی طبق قانون دایر شده باشد. چک های صادره عهده انها نیز مشمول قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۷۲ و قانون اصلاحی ان مصوب سال ۱۳۸۲ می باشد. نظریه ۷/۸۳۶۶ – ۱۳۸۴/۱۱/۱۸ ا.ح.ق: با توجه به بند “ج” ماده واحده قانون تاسیس شرکت دولتی پست بانک مصوب ۱۳۷۴ که مقرر داشته :” افتتاح و انجام خدمات مربوط به حساب جاری و قبول وجوه و چک های مردم در حساب های دیداری و پرداخت و …” شرکت مذکور بانک به شمار میرود و چون تمام سرمایه ان دولتی است. از جمله بانک های دولتی به شمار میرود (تبصره ۱ ماده واحده) بنابراین کلیه مقررات ناظر به بانک ها من جمله قانون صدور چک شامل ان نیز می باشد.

با بهترین وکیل وصول چک مشهد میتوانید مشکلات حقوقی خود در ارتباط با چک را حل نمایید

و در کوتاه ترین زمان ممکن با انجام مشاوره تلفنی با شماره تلفن های ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ و ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶

بهترین وکیل وصول چک مشهد 

آرای شعب دادگاهها را در سایت افرا وکیل اینجا مشاهده کنید

سئوال 

یک فقره چک از شخصی گرفته ام که او خودش دارنده بود و با ظهر نویسی به من منتقل نمود صادر کننده چک ادعا دارد که من چک را امضا نکرده ام اگر اثبات شود که او امضا نکرده حق من چه می شود ؟

پاسخ :

اگر اثبات شود که صادر کننده چک را امضا نکرده مسئولیتی ندارد و شما باید وجه چک را از ظهر نویس مطالبه کنید.

بهترین وکیل وصول چک مشهد با ارائه مشاوره تلفنی و حضوری به شما میتواند

شما را در حل مشکلتان یاری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چک میتوانید

مقاله های قبلی ما در همین سایت یا مقالات ما در سایت وکیل توانا را مطالعه فرمایید.

سوال :

آیا کارفرما میتواند بدون دلیل موجه چک تضمینی که از کارگر گرفته است را وصول کند؟

پاسخ :

خیر اولا این کار خیانت در امانت است ثانیا در صورتیکه کارگر از تعهدات خود سرپیچی کند کارفرما فقط از طریق حقوقی میتواند برای وصول چک اقدام کند.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا ۱

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + بیست =