بهترین وکیل برای وصول چک مشهد | 09155129243

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد | ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳

بازدیدها : 479 بازدید
۰
(۰)

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

قانون چک ایران

تماس با بهترین وکیل برای وصول چک مشهد با شماره تلفن های ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳ و ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶

ویدئوی چک و سفته و چک کیفری از بیان شیوای وکیل پایه یک دادگستری 

 

چک کیفری و مجازات آن

در این بخش ، راجع به موارد عدم مسئولیت کیفری صادر کننده. مجددا تکرار می کنیم که مقتضای اصلآ آن است. که چک را مبری از اشکالات فوق الذكر ، و در نتیجه ، صادرکننده چک یا دستور دهنده عدم پرداخت را. حسب مورد ، قابل تعقیب کیفری بدانیم ، چنانچه اداره حقوقی قوه قضائیه. طی یک نظریه مشورتی ، اظهار داشته است که اصل ، صحت تاریخ چک است.. ». بدین ترتیب .اثبات وجود یکی از موارد فوق بر عهده متهم است و صرف اقرار یا ادعای وی نیز کفایت نمی کند .

در مورد شیوه اثبات این موارد ، تا قبل از اصلاحات سال ۱۳۸۲، قسمت اخیر ماده ۱۲ اشعار می داشت :.« در مورد این ماده ، شهادت شهود به تنهایی مثبت ادعا نیست. » بدین ترتیب ، با توجه به این بخش از ماده .صادر کننده برای اثبات ادعای خود باید به دلایلی غیر از شهادت شهود استناد می کرد . برای مثال .صادر کننده چک (شخص « الف ») می توانست قرار داد خود را با دارنده (شخص « ب » ) که به تاریخ. اول آذر ماه منعقد شده و در آن قید گردیده بود که « الف » چکی بدون تاریخ یا به تاریخ اول دی ماه و یا چکی بابت تضمین به « ب » می دهد ، به عنوان مستند ادعای خود به دادگاه ارائه نماید. و بدیهی است ، همانگونه که ماده قانونی تصریح می کرد

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

نمونه دادخواستها و لوایح را در سایت ثنا وکیل اینجا مشاهده نمایید

ورود به سایت بهترین مقاله های حقوقی و کیفری 

شهادت شهود

شهادت شهود در مورد این ماده « به تنهایی » مثبت ادعا نبود ، ولی شهادت شهود می توانست. در کنار سایر ادله اثبات ، به کار آید. برای مثال ،کسی که فاکتور خرید یا مبایعه نامه ای به تاریخ. اول آذر ماه را به دادگاه ارائه می داد تا ثابت نمایدکه چک وعده داری به تاریخ اول دی ماه به فروشنده داده است ، می توانست گواهانی اقامه نماید تا شهادت دهند .که چک وعده دار مورد اشاره در فاکتور یا قرارداد همان چک موضوع دعوی است.

ورود به سایت بهترین مقاله های حقوقی و کیفری 

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

وکیل خوب در مشهد

ارائه فتو کپی چک

ناگفته پیداست که در هر حال دلایل ارائه شده باید محکم و محکمه پسند باشد . برای مثال ، ارائه فتوکپی چک که در آن تاریخ صدور وجود ندارد. (علی رغم این که بر روی اصل چک، تاریخ صدور قید شده ).دلیلی برای بدون تاریخ صادر شدن چک تلقی نمی شود. چه بسا صادرکننده، قبل از قید تاریخ بر روی چک و تسلیم آن به دارنده، از آن فتوکپی گرفته و بعد خود بر روی آن تاریخ زده و آن را به دارنده داده باشد. همین طور، ارائه ته چکی که تاریخ مندرج در آن مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد نمی تواند. وعده دار بودن چک را ثابت کند ، زیرا دارنده اطلاعی از ته چک صادر کننده ندارد و چه بسا وی. به قصد فرار از تعقیب کیفری و مجازات، اقدام به درج تاریخ ناصحیحی بر روی ته چک نموده باشد.

علت عدم قبول شهادت شهود در ماده ۱۲ سابق آن بود که با این کار از تزلزل وضعیت چک جلوگیری شود .زیرا اگر شهادت شهود به تنهایی برای اثبات ادعا کافی می بود ، هر صادرکننده ای با تشبث به گواهاني. كاذب سعی در سلب مسؤ ولیت کیفری از خود می کرد و این امر – حتی اگر دادگاه عملا به گواهی. آن گواهان ترتیب اثری نمی داد – خود موجب سلب اطمینان مردم از این سند تجارتی می شد. این محدودیت ، همانطور که قبلا گفتیم ، با اصلاحات سال ۱۳۸۲، و با توجه به اهمیت بینه و شهادت در نظام دادرسی اسلام ، لغو گشته است.

راه های اثبات-وعده دار بودن چک

البته، غیر از شهادت شهود ، معمولا صادرکنندگان حرفه ای چک های بلا محل راه های دیگری برای .اثبات یکی از موارد پنجگانه ماده ۱۲ و فرار از مجازات دارند. برای مثال ، گاه وعده دار بودن چک را از طرق زیر اثبات می کنند:

۱- ارسال اظهارنامه به دارنده به تاریخ قبل از تاریخ مندرج در متن چک، صرفا برای این که بعدا اظهارنامه.را در دادگاه ارائه و وعده دار بودن چک را اثبات کنند ، بدون اینکه محتوای اظهارنامه اهمیتی برای آنها داشته باشد ؛.گذاشتن تاریخ مقدم بر تاریخ مندرج در صدر چک ، در کنار امضای خود ؛

۳- استناد به پی در پی بودن شماره چکهای مختلفی که به تاریخ های مختلف به یک نفر داده شده بودند.این امر می تواند نشانگر آن باشد که کلیه این چک ها در یک زمان ، لیکن به تاریخ های مختلف ، به دارنده داده شده اند . از همین رو ، برخی از دارندگان چک برای جلوگیری از فرار صادرکننده از مجازات در این گونه.موارد شکایات راجع به این چک ها را به فاصله و یا در شعب مختلف طرح می کنند.

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

مطالب حقوقی و آرای دیوان عالی کشور در سایت گروه وکلای توانا را اینجا مطالعه کتید

قابل گذشت یا غیر قابل گذشت بودن جرم

تاثیر رضایت شاکی

این جرم از جمله جرایم قابل گذشت است لذا شروع به رسیدگی به آن باید با شکایت شاکی خصوصی باشد.و ختم رسیدگی به آن نیز اگر شاکی رضایت خود را اعلام نماید قرار موقوفی تعقیب متهم صادر می شود.اگر در مرحله اجرا شاکی رضایت دهد قرار موقوفی اجرای مجازات صادر می شود و پرونده مختومه می گردد.

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

قوی ترین وکیل در مشهد

وکیل چک کیفری در مشهد

نظریه مشورتی اداره حقوقی

نظریه ۷/۵۱۸۴ – ۱۳۸۶/۸/۷ ا.ح.ق: مقررات مربوط به قانون چک در ایران به موجب ماده ۲ قانون مذکور ناظر به چک هایی است. که بر عهده بانک هایی که طبق قوانین ایران در داخل کشور دایر شده باشند یا می شوند.و شعب انها در خارج از کشور صادر گردیده و لذا چک های صادره بر عهده بانک های خارجی از شمول قانون.مذکور خارج بوده و اینگ.نه چک ها فاقد وصف کیفری می باشد.

نظریه ۷/۳۶۵۵ – ۱۳۸۹/۶/۲۴ ا.ح.ق: قانون صدور چک فقط شامل چک های صادره عهده بانک ها است.لذا اوراقی صندوق های قرض الحسنه مشابه چک در اختیار مشتری های خود قرار می دهند. و مشمول قانون یاد شده نیست. این اوراق سند عادی محسوب می شوند و حسب مورد مشمول ف.ت. یا ق.م. خواهند بود.

پرونده های مالی خصوصا پرونده هایی که مربوط به اسناد تجاری و لازم الاجرا می باشد نیاز به پی گیری

توسط وکیل پایه یک دادگستری  دارد  قبل از انجام شکایت یا دفاع در مقام متهم با بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

مشورت نمایید . مشورت با بهترین وکیل برای وصول چک مشهد  کمک زیادی به شما خواهد نمود

مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل برای وصول چک مشهد  رایگان و بدون پرداخت هزینه خواهد بود

وکیل چک در مشهد – برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چک بلامحل کیفری اینجا را کلیک کنید.

بهترین وکیل برای وصول چک مشهد

آرای دادگاهها و نمونه دادخواستها را در سایت افرا وکیل اینجا مشاهده نمایید

صدور چک در وجه حامل

بر اساس قانون اصلاح چک ، صدور چک در وجه حامل ممنوع است این مقرره قبلا برای صدور برات نیز پیش بینی شده بود اما سفته را می توان در وجه حامل صادر نمود

چکهایی که صادر می شود باید به نام شخص صادر شود و در سامانه مخصوص بانک مرکزی این انتقال و سایر انتقالات بعدی ثبت شود و الا بانک و قانون دارنده را مالک واقعی چک نمی شناسد و در مرجع قضایی نیز وی نمی تواند اقامه دعوا نماید و مانند کسی است که چک ندارد و چکی که در دست اوست متعلق به شخصی است که آن را صادر نموده و یا در سامانه مربوطه به نام او منتقل شده باشد

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری  ۰۹۳۰۶۹۲۴۹۵۶ و ۰۹۱۵۵۱۲۹۲۴۳

چك مسافرتی

چك مسافرتی چكی است كه توسط بانك صادر و وجه آن توسط هر یك از شعب آن بانك یا توسط نمایندگان و كارگزاران آن پرداخت می گردد .نوعی از این بانک به عنوان ایران چک صادر می شود و مبلغ آن در تمام بانک ها قابل پرداخت می باشد.

۱ – در صورتی که چک دارای وعده باشد

۲ – هرگاه چک بابت تضمین انجام تعهد یا تضمین انجام معامله‌ای صادر شده باشد

۳ – هرگاه چک سفید امضا صادر شده باشد

۴ – در صورتی که ثابت شود چک بدون تاریخ صادر شده است

۵ – هرگاه وصول وجه چک منوط به تحقق شرطی شده باشد

۶ – هرگاه ثابت شود چک بابت معاملات نامشروع یا ربا (بهره) صادر شده است.

۷ – هرگاه دارنده چک تا ۶ ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مراجعه نکند، یا ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت (یعنی برگشتی از بانک) شکایت نکند.

بر اساس قانون تجارت، چک یک سند تجاری برای استرداد و انتقال وجه است .لازم به ذکر است که محال علیه چک باید بانک باشد و چک‌هایی که موسسات مالی وقرض‌الحسنه صادر می‌کنند مشمول حمایت‌های قانونی صدور چک نمی‌شوند.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد آرا ۰

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =